surprise!

11 juli 2017 - Bergschenhoek, Nederland

Hey lieve allemaal!

De laatste weekjes zijn voorbij gevlogen, letterlijk en figuurlijk. Ja je leest het goed, de laatste weekjes zijn voorbij en ik ben terug gevlogen naar ons kikkerlandje. SURPRISE!!! :)

Maar ik zou toch pas 2 augustus naar huis komen..? Dat klopt helemaal, maar door een aantal dingen heb ik besloten het vliegtuig een maandje eerder te pakken. Tijdens het boeken van de grote reis naar Nieuw-Zeeland heb ik het ruim gepland, zodat ik geen tijd tekort zou hebben. Maar wie had gedacht dat ik tijd teveel zou hebben? Uiteindelijk bleek dat ik mijn onderzoek optijd af kreeg, alle vrienden begin juli vertrokken en heel Nieuw-Zeeland had gezien in de afgelopen maandjes. Daarom kwam ik op het idee om nog even lekker te genieten van het zomerse weer in Nederland!

Papa en mama stonden te juichen bij het ‘leuke’ bericht via skype, terwijl Walter tot het moment van schiphol nog helemaal niks wist. Top secret! Van smoesjes tot nepfoto’s tot het vrij regelen van zijn werk. Alles was tot in de puntjes geregeld, zodat het een grote verassing zou zijn. Dat is gelukt!

De laatste week was een week van afscheid, movienights, lange gezellige nachten, feestjes, inpakken en weinig slaap. Hoe dichterbij het kwam, hoe moeilijker ik het had. Zoveel mooie dingen meegemaakt, zoveel lieve leuke mensen leren kennen, zoveel geleerd en zoveel herinneringen. Na maanden er naar uit te hebben gekeken, kwam er een einde aan het avontuur...

Woensdag 5 juli ben ik weer veilig geland op eigen bodem. Na een reis van zo'n 33 uur en het ophalen van de koffer was het moment eindelijk daar. Het typische schiphol aankomst beeld met huilende en omhelzende mensen. Ook ik mocht dat deze keer mee maken. De schuifdeuren gingen open, met zoekende ogen op zoek naar lieve familie tussen de tientallen mensen en daar hoorde ik mijn naam ‘marloes, loessie’! Daar stonden ze, papa mama walter opa en oma. Met tranende ogen konden de dikke knuffels beginnen! Na alle omhelzingen kwam de volgende verassing. Daar kwam schoonfamilie aangelopen met een groot spandoek; oost west thuis best, marloes terug op ’t oude nest. Om snel alle verhalen en ervaringen te vertellen werd er op schiphol nog een drankje gedronken om het af te sluiten. Bedankt! Betere thuiskomst had ik niet kunnen wensen!

Ondanks het missen van Nieuw-Zeeland, is het ook heerlijk om alle familie en vrienden weer te zien, alle verhalen uit te wisselen, weer te fietsen, anders te eten, in mijn eigen grote bed te slapen en een grote kleding kast te hebben. Nu nog hopen dat mijn biologische klok snel hersteld.

Ik ben blij dat ik het avontuur aan ben gegaan, dat mensen achter mijn keuze stonden, deze kans hebben gegeven en heb er geen moment spijt van gehad! Een hoop onvergetelijke avonturen, die niemand mij ooit nog af kan pakken.

Iedereen die ooit een kans krijgt zoals deze, wacht niet langer!!

NIEUW-ZEELAND, BEDANKT!

Heel veel liefs en Kia Ora,

Marloes

1. Conny:
    10 juli 2017
    Wat heb je genoten daar in NZ, en wat heb ik genoten van jullie verhalen. Nu mogen je ouders, Walter en alle andere familie en vrienden weer van jou genieten, en jij weer van hun. Ik wens jullie een gezellige en zonnige zomer met elkaar!
  2. Marloes:
    10 juli 2017
    Bedankt Conny! Ik heb een onwijs toffe tijd gehad met am :) mooie herinneringen! Warme groetjes
  3. Mieke vanHoesel:
    10 juli 2017
    Fijn Marloes dat het zo goed bevallen is, mooi ook dat je weer veilig terug bent.
    Voor Walter ook super ! Geniet nu ook van het ons mooie kikkerlandje :-)
  4. M van Langen:
    14 juli 2017
    Hi Marloes,

Welkom in ons kleine maar o zo fijne landje!! Wat een geweldige verrassing moet dat zijn geweest op Schiphol.

Heel veel groetjes uit soest