Nog steeds naar mijn zin

27 februari 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hee lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie lieve leuke reacties op mijn blog!

Ik ga alweer mijn derde week in, time flies..

Maandag ben ik op de bonne fooi naar LONG BAY geweest met Denis de Duitser. Nog nooit ben ik zo erg verbrand als die dag, van mijn hoofd tot aan mijn tenen, van voren en van achteren, zo rood als een kreeft. Er is hier geen ozonlaag, dus de zon is een killer, ondanks dat je je vaak insmeert met factor 50.. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Dinsdag en donderdag waren mijn eerste dagen met lekker weer bij BeachSeries. Er hing gelijk een hele andere sfeer, mensen die rondhangen, aanmoedigen, chillen en een kijkje komen nemen. Deze dag mocht ik met een professionele camera foto's maken van de runners, happy me.

Woensdag heb ik thuisgewerkt. Ik heb de registratie gedaan en een survey gemaakt. In de avond hebben we met alle roommates samen gegeten, omdat Denis ons ging verlaten.. Na het eten kwamen steeds meer mensen binnenstromen en werd het een gezellig feestje hier thuis!! Helaas moest ik de volgende dag weer hard aan de bak.. Maar het was lekker weer en ik zit in Nieuw-Zeeland, dus ik heb niks te klagen.

Ook vrijdag hadden we een feestje, bij het huis aan de overkant, omdat er weer mensen weg gingen. Gezelligheid kent geen tijd. Gelukkig konden we zaterdag uitslapen en zijn we naar het strand, BROWNS BAY, geweest. ’S Avonds hadden we weer een feestje, dus feestjes genoeg hierzo!

Gisteren hebben we uitgebrakt, letterlijk uitgebrakt. Onze dag bestond uit slapen, rond hangen, chillen en letterlijk niks doen. Aan het einde van de middag zijn we met wat andere mensen naar het strand geweest. Hier hebben we gebbqt en sterren gekeken. Ik heb het nog steeds naar mijn zin!

Papa en mama hebben het ook erg naar hun zin met hun campertje en komen steeds een beetje dichterbij, nog maar even en dan komen ze mijn leventje bekijken en gaan we richting het noorden reizen. Ik heb er zin in!!

Ik weet het, iedereen is natuurlijk ook razend benieuwd naar mijn Engelse skills. Hoe kan Marloes zich staande houden in een land waar Engels de voertaal is? In ons kikkerlandje was dit toch wel een struggle, maar ondanks dat gaat het mij hier redelijk goed af en krijg ik nog complimentjes soms ook. Ofcourse, af en toe weet ik even niet hoe ik iets moet zeggen, maak ik fouten of lach ik gewoon vriendelijke terug als ik het eventjes niet begrijp doordat ze te snel praten of met een heel erg accent. Maar het leren van de taal gaat hier redelijk snel en over het algemeen kan ik de meeste prima verstaan en kan ik mij prima verwoorden. Aan het einde van dit ongelofelijke avontuur hoop ik ‘gemakkelijk’ Engels te praten. Mijn doel komt steeds dichterbij!

Cheers! X

1. Conny:
    27 februari 2017
    Wat leuk om weer een verhaal te lezen over jullie leven daar. Wat een bofkont ben je met zulk werk en al die feestjes! Geniet er maar goed van! Tot je volgende reisverslag. X
  2. Ellen:
    27 februari 2017
    Hoi lieverd, feestelijk verhaal hoor. En ben heel benieuwd naar je engels als we je over 11/2 week weer zien en kunnen knuffelen. Dikke kus pap&mam
  3. Ravi:
    27 februari 2017
    You go girl. Met dat engels komt het wel goed. Leuk om je blog te volgen, benieuwd naar je volgende verslag! Enjoy!
  4. Simone:
    27 februari 2017
    Leuke foto's Loes. Zo krijgen we een nog beter beeld van je omgeving en je werk :) Gevaarlijk zonnetje zo te horen! Normaal wordt je al poepbruin, maar zal nu nog meer zijn! Hier is de zon nog ver te zoeken in ons kikkerlandje...
    Je zal zien dat je over een half jaar beter Engels spreekt dan Nederlands haha. You go girl!
  5. Opa en Oma Boel:
    Dear Marloes,
    Yesterday, the birthday from our grand mama 78 year and stil fit arrange
    our birthday party with familie and friends.
    A lot telephone calls was very nice but we miss the Happy birthday songs.
    Never mind at these ace is it not important anymore. Flowers are welcome
    and compensate the sphere at home.

Ellen called at 09:30 already from New Zealand and have nice conversation
    with Hennie.
    Dear Marloes thanks for the nice reporting and we are glad to read the nice
    story.

Kind regards from Head village Holland
  6. Marleen:
    1 maart 2017
    Hoi Marloes!

Leuk om je verhalen en ervaringen te kunnen volgen! Zo te lezen heb je het aardig naar je zin :)
    Heel veel plezier en geniet van de zon, hier is het natuurlijk echt Nederlands weer ;)

Liefs Marleen
  7. Ineke Bruinhout:
    1 maart 2017
    Hoi Marloes, Wat een schitterend verhaal heb je weer geschreven. Wat beleef je toch veel in zo'n korte tijd. Heb jij zelf al op zo'n board gestaan, dat ziet er effe gaaf uit, maar lijkt ons wel moeilijk om je evenwicht te bewaren. Dat rennen langs het strand en door het water is al helemaal geweldig, ik hoop dat je de kans krijgt om zelf een keer of wat mee te doen. En natuurlijk gaat dat engels helemaal goed komen. Als je terug komt ben je zelfs je nederlands vergeten! Doei, hoor tot de volgende keer. Groetjes van Hans en Ineke