Onderzoek is begonnen

23 mei 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hey familie, vrienden en vriendinnen!

Bedankt voor de leuke en lieve reacties op mijn vorige blog! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Warme groetjes!

Vorige week vrijdag heeft Walter helaas Nieuw-Zeeland en mij moeten verlaten. Tijdens het goodbye moment besefte ik het nog niet helemaal dat het echt zo was na bijna 4 weken 24/7 bij elkaar te zijn geweest. Zoveel gelachen, gepraat en genoten. En ineens was hij uit zicht, in de verte. Daar was het besef, daar waren de tranen. Dat was even slikken. Terug naar familie, terug naar Walter, terug naar huis. Deze gedachte speelde vorige week af en toe door mijn hoofd. Veel emoties gingen door mij heen als ik hieraan dacht, wat mis ik mijn familie, vrienden, vriendinnen. Maar gelukkig heb ik genoeg oppeppende, gezellige en lieve mensen om mij heen en stonden er weer tripjes gepland! Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin! Het liefst zou ik hier alle familie en vrienden naartoe halen!

Vorige week vrijdag hebben we een rugby wedstrijd bijgewoond en de Bleus aangemoedigd. Gaaf om een keer meegemaakt te hebben, al liggen ze wel vaak te knuffelen op de grond. Zaterdag tot en met zondag gingen we naar Napier, hier 6 uur rijden vandaan, richting het zuiden. De planning was om rond een uurtje of 9 uur savonds weer thuis te zijn. Helaas liet een van de auto’s ons in de steek en waren we in the middle of nowwhere....stonden we dan met zijn 6’en. Nadat de jongens een plan te hadden bedacht zaten we uiteindelijk met zijn 6’en in de andere auto en moesten nog 2 uurtjes rijden. Nouja dat dachten we. Rick, de navigatorgeniaal, stuurde ons naar het zuiden in plaats van het noorden waar we na een poos pas achter kwamen. Oeps. Uitiendelijk zijn we om 2 uur veilig thuis gekomen. Weer een avontuur dat we niet meer vergeten!!

En maandag was het weer zover, back to work na 4 weekjes vrij te zijn geweest. Tijd om onderzoek te doen voor BeachSeries. Het onderzoek lag al klaar en het was duidelijk wat er verwacht wordt. Maandag ben ik begonnen met het onderzoeken van licensing en franchising. Ondertussen moesten er nog wat dingen worden afgerond, dus deze taken heb ik afgelopen week ook afgerond. Soms loop ik wat vast met het onderzoek, omdat niet alles te vinden is op internet of erg lastig. Gelukkig hebben we de telefoon, dus zal ik af en toe telefoontjes moeten gaan plegen om meer duidelijkheid te krijgen. Ik ben nu bij stap 2, waarbij ik de mogelijke locaties aan het onderzoeken ben en kijk welke locaties het beste zijn voor meer Beach Series Events. Ondertussen werk ik aan mijn verslag voor school, die ik eind juli in moet leveren. Genoeg te doen!

Afgelopen weekend zijn we 3 dagen naar Rotorua geweest. Ja hier ben ik ook al met Walter geweest, maar er is op deze plek zoveel te doen; raften, redwoods treewalk, orakei korako cave and thermal park, maori cultuur en de vulcanic valley. Helaas kon het raften van de 7 meter hogen waterval niet door gaan, vanwege een overstroming....Dus zijn we naar een luge baan en escape room geweest en zijn lekker ouderwets gaan bowlen.

Het Engels praten gaat hier ook nog steeds door, ookal praten we thuis ook veel Nederlands aangezien onze Zweedse huisgenoot een kluizenaar is en er niet zoveel uit zijn mond komt. Vergeleken met de aankomst gaat het Engels toch al een heel stuk beter. De woordenschat en het Engels durven spreken. Vloeiend alles kunnen zeggen wat ik wil daar kan ik nog even van dromen, maar elke stap is mooi meegenomen!

Waar het bij jullie lekker weer begint te worden, worden hier helaas de temperatuurtjes duidelijk minder, dus de korte broekjes kunnen weer de koffer in en truien zijn van harte welkom. Maar dat mag de pret niet drukken. De mooie herfstkleuren zijn tevoorschijn gekomen, van zomer naar winter, van groen naar geel, rood en oranje!

Lieve groetjes,
Marloes

1. Petra:
    23 mei 2017
    Nice loessie!!! Jaa, 5 maanden is toch wel heel erg lang hea.. succes nog lieve vriendin!!
  2. Opa en Oma Boel:
    23 mei 2017
    Weer een prachtige presentatie van jou recente belevenissen.
    Wanneer jij jou eind verslag aan de commisie op de NL school aanbied, kan het niet anders zijn dat je geslaagd bent. we vinden dat je jou verslagen perfect en verzorgd er uit zien.
    Succes en tot het volgende verslag, Oma hersteld weer redelijk van een rug blessure.
    Gr. Vanuit Head Village landhuis 15
  3. Ellen:
    23 mei 2017
    Het `mismoment`is dus toch gekomen. Maar je hebt je er goed doorheen geslagen.
    Nou meissie wij missen je ook hoor. Maar in augustus halen we alles weer in.
    Vrijdag gaan we naar de trouwerij van Maarten en Liane. Het wordt mooi weer dus dat is super boffen voor het bruidspaar. Walter komt vrijdag naar Bergschenhoek zodat we met 1 auto `s middags al richting Groenlo kunnen rijden. Hij neemt de foto`s van Nieuw Zeeland mee . Ben benieuwd naar zijn verhalen.
    Sterkte met je onderzoek en snel weer skype :)
    Dag lieverd en een hele dikke kus en knuffel.
  4. Conny:
    29 mei 2017
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je ineens iedereen gaat missen na het afscheid van Walter! Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met je. En je bent ruim over de helft dus je kan gaan aftellen, het eind is in zicht! Ondertussen heb je alweer mooie tripjes gemaakt die hele mooie foto's opleveren!
    Geniet nog maar even in NZ, voor je het weet ben je weer thuis!