Tweede thuis

19 februari 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Kia Ora,

Ik ben inmiddels helemaal gesetteld in Albany, een wijk van Auckland. De eerste week is al voorbij, wat gaat de tijd snel. Ik ben pas anderhalve week in dit veelbelovende land, maar het voelt alsof ik hier al een maand zit.

Afgelopen week besloot de Nieuw-Zeelandse zon zo af en toe plaats te maken voor barre omstandigheden. Natte straten, natte stranden en gemopper waren de gang van zaken op een aantal dagen. Op andere dagen liet het zonnetje zich zien, maar de weergoden mogen wel iets meer hun best doen. We will see next week! Gelukkig was het dit weekend HEER-LIJK weer!

Dinsdag was mijn eerste ‘echte’ stagedag bij BeachSeries, voor wie nieuwsgierig is, have a look on their website: (http://www.beachseries.co.nz ). Ik ben terecht gekomen in een onwijs gezellig leuk team, dat bestaat uit 2 fulltimers, vrijwilligers en sponsoren. Op de dagen van het evenement, dinsdag en donderdag, maak ik lange dagen van zo’n 13 uur. Packing trailer, setting up the event base en de event pack down zorgen voor behoorlijke spierpijn..  Na het evenement wordt er met zijn alle een hapje gegeten en wordt ik door mijn begeleider thuis gebracht: lucky me!
Op de andere dagen kan ik thuis werken en zal ik de administratie, registratie en mailings gaan doen. Vanwege zwangerschap van de managing director, zal ik binnenkort zal ik haar taken over gaan nemen. Marloes de managing director, awesome!

Ook papa en mama zijn veilig aangekomen in Kiwiland. Maf idee. Ze zijn dichtbij, maar toch zo ver weg. Gelukkig komen ze steeds een beetje dichterbij en kan ik die lieverds snel in mijn armen sluiten en mijn leventje laten zien. See you soon papa en mama, can’t wait!

Zaterdag gingen we aapjes kijken in Auckland ZOO! En we were lucky, de hele dag heeft heerlijk het zonnetje geschenen en we hebben de KIWI gezien. ’S Avonds hadden we een feestje in het partyhuis 2 huizen verder. Geslaagd feestje! Vandaag was een uitbrak dag. Hebben schoongemaakt, lekker gechilld en ben 6 kilometer gaan hardlopen met Amber samen, dus de nodige beweging hebben we ook weer gehad.

Helaas kreeg ik in het mooie Nieuw-Zeeland ook het droevige bericht vanuit het thuisfront. Ik had gehoopt iedereen bij terugkomst terug te kunnen zien. Maar helaas mag dat niet zo zijn en kreeg ik vanmiddag het bericht dat mijn (schoon) oma overleden is, (schoon) oma rust zacht.

Warme groetjes x

1. Astrid:
    Lieve Marloes,
    Heerlijk je enthousiasme ..
    Je klinkt positief en weet t leuk over te brengen in je verhalen en je prachtige foto's.. Dikke knuffe, Astrid
  2. Conny:
    19 februari 2017
    Fijn dat jullie je daar al zo thuis voelen. En wat een mooie foto's heb je geplaatst.
    Wat jammer dat de oma van je vriendje is overleden en dat je nu niet even hier kunt zijn voor hem. Gecondoleerd en sterkte! Maar vooral blijven genieten daar! X Conny
  3. Ineke Bruinhout:
    19 februari 2017
    Hey Marloes, Er komt steeds meer engels in je verhaal, teken dat je je er goed thuis voelt. Naast het werk genieten jullie met zijn allen van heel veel leuke uitjes in de omgeving. En wat een mooie foto's maak je, we krijgen zo heel veel heimwee naar Nieuw Zeeland.
    Verdrietig dat Walter zijn oma is overleden en dat je dan niet even hier kunt zijn. Sterkte beide hiermee.
    Liefs en groetjes van Hans en Ineke en we kijken uit naar je volgende verhaal.
  4. Opa en Oma Boel:
    Hay Marloes,
    Thanks for nice reporting last day's. It seems to us that you feel happy and find your way with other guy's. So we asking our self's when the winter time erased-up? Can you continue work in the same area on the beach?
    From your parent we receive also nice briefing and pictures about there adventure. You lucky families.
    Marloes we are very proud to have kids with these kind of inspirations.
    All the best and kind regards From Head-village The Netherlands.
  5. Mieke:
    19 februari 2017
    Gezellig je verhaal te lezen. Prachtige foto's van de dieren. Geweldige mooie dierentuin zo te zien. Geniet van alles ik kijk uit naar je volgende verslag.
  6. Ravi:
    20 februari 2017
    Geniet er van. Zo te horen ben je al weer aardig ingeburgerd! En ons natuurlijk al vergeten . Have fun, it Will be a great adventure! Keep use posted! Greetz