We are there!!

13 februari 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Dinsdag was het zover, het hello goodbye moment... Ik had een lief uitzwaaiteam klaar staan en het werd een groot jankfestijn. De lange vermoeiende suffe reis kon beginnen...tenminste dat dachten we. De koffer van madame was natuurlijk weer te zwaar, dus de stress was begonnen. Gelukkig was het probleem snel verholpen door wat spullen over te gooien en gematst te worden door de baliemevrouw. De laatste knuffels werden nog gegeven en het avontuur was echt begonnen.

We vlogen eerst richting Doha (6 uur) om vervolgens over te stappen en door te vliegen (16 uur) naar onze eindbestemming: AUCKLAND! En voila, na ca 30 uur onderweg te zijn geweest waren we er ineens, in Nieuw-Zeeland. Wat een gek idee! Tijdens onze vluchten bestond onze activiteit vooral uit slapen, eten, drinken en films kijken. Van kletsen kwam er niet veel, want daar waren we veel te suf voor.

Op het vliegveld werden we opgewacht door onze chauffeur, die ons naar het huis bracht. Eenmaal aangekomen werden we gedropt en hebben we onze huisbaas, Sandy, gecontact. Hij zou er binnen 10 minuten wel zijn....maar dit ging een beetje met de Nieuw-Zeelandse mentaliteit, na een half uur kwam hij aankakken. Eindelijk konden we naar binnen,ons huis, een echt studentenhuis. Samen met onze roommates, Mark, Maud,  Jan-Thijs en onze tijdelijke Duitser Denis is het een gezellige boel!! Na aankomst en de eerste meeting zijn we gelijk op pad gegaan om boodschapjes en slaapspullen te halen. Om 4 uur hadden we een afspraak met het stagebemiddelingsbureau. Onze eerste avontuur met de bus was gestart, en wat was het een avontuur. Het lijkt altijd zo makkelijk, maar de weg vinden in een vreemde omgeving is en blijft moeilijk...Zeker hier in Nieuw-Zeeland, want ze geven in de bus niet aan waar je bent. Qua transport lopen ze hier nog een beetje achter, aangezien hier ALLES met de auto wordt gedaan, fietsers en voetgangers zijn weinig te bekennen.

Vrijdagochtend was het weer tijd voor de boodschapjes en ben ik samen met Amber de stad Auckland gaan verkennen. Wat een te gekke skyline vanuit de dubbeldekker bus!! De stad zelf was niet heel erg de moeite waard, maar: we zijn er geweest! Weer iets van de bucketlist.

Zaterdag ging de Coastal Run helaas niet door, want mijn begeleider crushed his fingers. Was dat even pech! Maar.... genoeg te doen hier in Nieuw-Zeeland, dus gingen gingen we op stap: LONG BAY! Hello amazing New Zealand! Dit is dus het mooie Nieuw-Zeeland waar iedereen het altijd over heeft. Zondag zijn we ook op pad geweest met als bestemming: PIHA. Eerst naar een mooi zwart strand met de Lion Rock. Hierop zijn we naar boven gewandeld en hebben van het mooie uitzicht kunnen genieten. Daarna zijn we doorgereden naar de volgende plek. Hiervoor moesten wij eerst een half uurtje door de ‘jungle’ lopen om bij de waterval te komen. Ondanks het niet al te beste weer, de foto’s zeggen genoeg!

En vanochtend was het dan zo ver, de eerste ontmoeting met mijn supervisor. Hij kwam mij om kwart over 9 thuis ophalen om samen ergens wat te gaan drinken. Spannend!! Het was gezellig en leuk om elkaar te leren kennen, ondanks dat hij wat snel praatte en soms wat moeilijk te verstaan was. Morgen begint mijn ‘echte’ eerste stagedag bij BeachSeries, ik ben benieuwd!! Vanavond eerst met de girls en Denis naar de bioscoop, fifty shades darker.

Naast al het leuke was er ook een minpuntje: jetlag. Mijn lichaam moest hier nog eventjes aan wennen...

Ik hou het hier de komende tijd wel uit! Ik hou jullie op de hoogte! Foto's kun je vinden onder het kopje foto's!

XXXX

1. Opa en Oma Boel:
    13 februari 2017
    Wat een mooi verslag, jouw afscheid op Spl vond ook wij heftig en zelf merkte ik dat ik steeds stiller werd. Ik vond 6 maanden wel heel erg lang. Maar ben blij dat de reis goed is verlopen en dat je contacten met mede studenten van verschillende pluimage ook mee zit.
    Woensdag gaan we je ouders uitzwaaien en die verheugen zich enorm op het wederzien met jouw. Met Eric contact gehad en die gaat in de komende weken een eetfestijn regelen en nodig daarbij Kevin. Simone en ons uit om naar Vleugelvaren te komen.
    Beste Marloes ik heb inmiddels ook skype op mijn Pc actief gemaakt, dus in case off zijn we op dit adres bereikbaar.
    het ga je goed en een fijne start met je stage adres.
    p.s. ben ook benieuwd naar de andere studente die hoogstwaarschijnlijk een andere studie richting als jij hebt.

XXXXX Opa en Oma Hoofddorp
  2. Ineke Bruinhout:
    13 februari 2017
    Hey Marloes, Wat een geweldige start heb je al gemaakt en die suffe lange reis ben je zo vergeten. En wat heb je al veel gezien in die paar dagen en ook leuk om je kamer en de rest van het huis te zien. Weten we in ieder geval war je bivakkeert de komende maanden. Heel veel succes met de stage die morgen begint en we gaan je met veel plezier volgen.
    Groetjes en liefs vanuit de Vleugelvaren, Hans en Ineke
  3. Conny:
    13 februari 2017
    Wat heerlijk dat jullie nu op je plekje aangekomen zijn en dat het allemaal goed gaat en dat jullie al veel hebben gezien. Er komen vast nog véél verhalen en foto's bij, en zo reis ik een beetje met jullie mee. Geniet ervan, wij genieten met jullie mee! X Conny
  4. Opa en Oma Boel:
    15 februari 2017
    Pa en Ma vanochtend uitgezwaaid op Spl en ze zijn op tijd vertrokken. Vliegen nu na 4 uur en 4.000 km gevlogen te hebben over Rusland en verwacht dat ze op schema tijd in Sjanghai aankomen.
  5. Opa en Oma Boel:
    15 februari 2017