Eerste maand

15 maart 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hi guys,

Super leuk om alle reacties weer te lezen!

De eerste maand zit er alweer op, de tijd vliegt helaas voorbij! Ik heb het nog steeds naar mijn zin en wil nog lang niet naar huis. Het is een wereld waarin alles mag, maar niks moet. Het enige wat moet is: GENIETEN! Want he, het is wel een Nieuw-Zeeland waar ik ben.

Afgelopen 1,5 week was een veelbewogen week. Maandagavond vorige week zijn we met de interns van Albany naar Mount Victoria geweest om te picknicken en de sunset en skyline van Auckland te bekijken. Dit was zeker de moeite waard, wauw!! Het was wel een avontuurlijke avond, op de heenweg kwamen we met Thijs zijn auto stil te staan. De auto stopte er uit het niets mee. Luckey us, want we stonden niet op de snelweg. Na wat olie erin te hebben gegooid deed hij het weer. Met niet heel veel vertrouwen gingen we terug naar huis. Het ging best lekker, tot we bij een stoplicht moesten stoppen en de auto uitviel....  Uiteindelijk zijn toch veilig thuis gekomen. Hebben we dat ook weer een keer gehad.

Dinsdag stond ik weer als event manager op Takapuna beach om te werken. Helaas was het die dag beestenweer, regen regen en regen. Maar dat mag de pret niet drukken! Voor de veiligheid rent er altijd iemand van de organisatie achter de laatste persoon aan van de de 7km coastal run. Afgelopen dinsdag was de eer aan mij, let’s run 7 km. Klim, klauter, wandel en ren praktijken. Goed voor de beentjes en de conditie.  Dat kan ik ook weer van mijn lijstje afstrepen, done that!

Donderdag was eindelijk het moment dat ik papa en mama weer zag. Ik kwam aanrijden op locatie van de prizegiving en wie liepen daar? Surprise, PAPA EN MAMA!! Zonder een woord te zeggen was een dikke knuffel en kus al genoeg. Na een gezellig logeerpartijtje op mijn kamertje, alles te hebben laten zien en verhalen te hebben uitgewisseld kon onze trip naar het noordelijkste puntje vrijdagochtend beginnen. We zijn langs de westkust naar boven gereden en vervolgens via de oostkust weer terug naar beneden. Vrijdag zijn we naar het Kauri museum geweest en hebben we de Kauribomen bekeken in Waipoua. Zaterdag zijn we met een bustour naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste puntje van NZ. Hier hebben we onder andere gesandboard en zijn over Ninety Mile Beach terug gereden. Zondag starten onze dag met regen, regen, regen en nog eens regen. Gelukkig klaarde het al redelijk snel op en zijn we via een mangrove naar de Haruru waterval gaan wandelen en zijn we terug gaan kayakken. Maandag was alweer onze laatste dag en hebben we een boottour gedaan bij de Bay of Islands. Hier hebben we ook een hele grote groep dolfijnen kunnen spotten! Omdat er ook kleintjes waren konden we helaas niet met ze zwemmen, maar dit was al meer dan geweldig!! Na onze trip zijn we terug gereden en hebben we ons laatste logeerpartijtje gehad in mijn kamer. Het weer was niet zoals we hadden gehoopt deze reisdagen, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben genoten met elkaar en ik had het niet willen missen!!! En je ontkomt er niet aan, ook afscheid nemen hoort er helaas bij. Na afgezet te zijn op mijn werk moesten papa en mama dan echt weg. Dit was het eerste echte ‘down’ momentje in kiwiland... Papa en mama, tot over 5 maandjes, loveyou!

Deze dinsdag was ook eindelijk het moment daar om mee te doen met BeachSeries. De keuze was rennen, zwemmen of stand up paddling. Die keuze was snel gemaakt. Samen met Amber ben ik 1km gaan suppen. Dit was zeer geslaagd!

Vanavond hebben we een pannenkoekenavond, want papa en mama hadden heel lief heel veel pannenkoekenmix meegenomen. Dat moet worden geproefd!

Voor komend weekend hebben we een drukke planning. Onze trip met zijn 7en gaat naar MataMata en de Waitomo caves met glowworms waar we gaan klimmen en klauteren. Ik heb er zin in!

Life is good!

Marloes

1. Sandra Rijkers:
    Heey Marloes,
    Je bent alweer een maand weg! Super leuk om iedere keer weer een nieuw reisverhaal van je te lezen en wauw.... de foto's zijn iedere keer weer super mooi!! jammer dat het niet naast de deur is ;) heel fijn dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier weer met alles deze week. Liefs Sandra
  2. Conny:
    15 maart 2017
    Wat een geweldige week heb je weer achter de rug! Heel véél gezien en kunnen genieten en dan ook nog samen met je vader en moeder, daar ben ik stiekum wel een beetje jaloers op! ;) En ja, wat een mooie foto's weer, zo kunnen wij hier in Holland een beetje meegenieten. Gelukkig is het hier echt lente aan het worden, daar zijn we hier wel aan toe! Ik verheug me alweer op je volgende reisverslag! Véél plezier in mata mata en waitoma samen met je huisgenoten en de andere die meegaan, en geef Amber maar een dikke kus van mij? X Conny
  3. Mieke vanHoesel:
    15 maart 2017
    Geweldig allemaal jammer van de regen maar daar doe je niks aan. Geniet gewoon verder van alles.
  4. Roos:
    15 maart 2017
    Lieve Marloes, wat super gaaf zeg! heel fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en erg leuk om te lezen wat je daar allemaal doet!
  5. Opa en Oma Boel:
    19 maart 2017
    Hallo Marloes,
    Weer een prachtig verslag van jou belevenissen Chapeau. Ik begin me wel af te vragen waarvoor jij op stage bent in zo'n ver land.
    Ben je nu op een stage adres i.v.m. je studie of ben je aan het feest vieren met constant uitjes?
    Hahahaha we gunnen je natuurlijk heel veel plezier en dat verklaart dat je goed in je vel zit.
    Opa & Oma Haedvillage