Making good memories

23 maart 2017 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hee peeps,

Here I am again. Het is weer tijd voor een update over stage, leuke tripjes, mooie foto’s en filmpjes. Hier gaat alles nog steeds goed en ben hier nog steeds op mijn plek, ondanks dat ik een keelontstekinkje te pakken heb. Maar dat gaat vast snel weer over!

De stage verloopt nog steeds goed, ondanks dat het kantoor onder water was gelopen na de heftige regenbuien.... Bye bye office. Gelukkig had Nick een backup en werken we nu samen in een klein kamertje bij hem thuis. De mensen zijn hier heel erg open en vriendelijk, dat is dus wel duidelijk te merken. Beetje maf om bij hem in huis te werken, maar het prima! De survey is done, het laatste evenement is done, de top ups zijn done, alles wat tijdens het evenement moest gebeuren is done. Deze week zal ik nog de registratie doen, zullen we de spullen schoon moeten maken, weg moeten brengen naar sponsoren en op moeten slaan. Komende dinsdag is de prizegiving om het af te sluiten en gaan daarna met alle collega’s en Amber stappen. Na deze prizegiving is het evenement zelf echt klaar en wordt het dus werken aan evaluatie, debriefing, planning volgend jaar en alle andere zaken die na een evenement moeten gebeuren tot aan half April. De tijd gaat snel!

Vrijdag was het St. Patrick Day en dat wordt hier goed gevierd. Veel drank, groene kleding en vooral gezelligheid. Dit konden wij natuurlijk niet missen en hebben hier gezellig aan mee gedaan en het was een zeer geslaagde avond!

Het geeft altijd een bijzonder gevoel. Het moment dat je Auckland uit rijdt. Het mooie van Nieuw-Zeeland komt tevoorschijn en maakt plaats voor ongekende, fantastische uitzichten. Laat ik daar nu net al meer dan een maand een inwoner van zijn, lucky me! Dit weekend waren onze bestemmingen; MataMata, Blue Springs, Hamilton, Waitomo en Raglan. Bij de Blue Springs hebben ze het helderste water, zulk helder water heb ik nog nooit gezien, wauw! In Hamilton hebben we een hapje gegeten en zijn daarna direct doorgereden naar onze free camp waar we na het sterren kijken lekker primitief hebben geslapen, 1 tentje en 2 autos. Zondag gingen we klimmen, klauteren, abseilen, swingen, ziplinen en glowworms bekijken in de Waitomo Caves. Heel vet!! Na 4/5 uurtjes klimmen en klauteren zijn we doorgereden naar Raglan om nog even lekker te chillen. Hier zouden 'DE' surfdudes moeten zijn, maar helaas zaten wij op de verkeerde plek ergens in een baaitje.Volgende keer beter. Tripjes met Lucas Creek mates, rondtouren, quick visits aan het strand, primitief slapen; ik hou ervan! :)

Tijdens het werk voor Beach Series heb ik iemand leren kennen van TotalSport. Zij vroeg of ik mee wilde doen en wilde werken voor The Dual (https://www.thedual.co.nz/) komende zaterdag op het eiland Motutapu. Goed voor mijn netwerk, goed voor op mijn cv en leuk om een keer een ander evenement hier mee te maken, dus why not?! Ik ga dit samen doen met Amber. We zullen eerst werken bij de registratie, daarna de 10km run/walk doen, dan de prizegiving medals en savonds is er een feestje. We vertrekken zaterdagochtend vroeg om om 6 uur de ferry naar het eiland te pakken en slapen zaterdag op zondag op de camping. Let’s do this!

Making good memories!

Warme groetjes vanuit het mooie New-Zealand

1. Ellen:
    23 maart 2017
    He Loessie. Gatver een keelontsteking is niet leuk. Wil je nog wat moederlijke tips? app of skyp dan even.
    Weer een mooi weekend gehad lees ik. Ik duim dat je nog lang goed weer blijft houden zodat jullie nog wat meer van het noordereiland kunnen genieten. Maar luister naar je lijf. Misschien is de keelonsteking een teken dat je ook wat rust moet nemen zo nu en dan.
    Je stagewerk gaat nu veranderen. Ben benieuwd wat dat weer gaat brengen. Hou ons op de hoogte. Dikke kus van je moeder.
  2. Opa en Oma Boel:
    23 maart 2017
    Blij met al jou belevenissen, lezen de mailtjes als ze nog heet zijn!
    Leuk om jou belevenissen op de voet te kunnen en mogen volgen.
    Opa & Oma Headvillage
  3. Ineke Bruinhout:
    24 maart 2017
    Hi Marloes, Gauw kiwi'tjes eten, daar zit een boel Vit. C in, paar keer vroeg naar bed en de keelontsteking zal wel verdwijnen. Je doet ook zo ontzettend veel! en soms gaat je lichaam dan even protesteren. We genieten elke keer van je belevenissen en vooral van de foto's, wat zal je hoofd later tollen van wat je allemaal meegemaakt hebt. Geniet er maar volop van ( en soms even met mate) Groetjes, Hans en Ineke
  4. Conny:
    24 maart 2017
    Marloes, geef de goede adviezen ook maar door aan Amber, die kan ze ook wel gebruiken!! ;) Heb weer genoten van je verhaal en de foto's. Blijf vooral doorgaan met alles ondernemen en bekijken samen met de mensen om je heen, jullie maken de tijd van je leven mee, daar zul je later nog met véél plezier aan terug denken! Tot je volgende verhaal!